קייטנות קונספט – קיץ בלתי נשכח לילדים

בכל שנה מגיע החופש הגדול ועמו השאלה הנצחית – איך להעסיק את הילדים במשך חודשיים פלוס??

הפתרון המתבקש הוא כמובן קייטנה – מסגרת אשר תוכננה ועוצבה במיוחד למטרה זו – להעסיק ילדים במשך החופש הגדול ולהוריד אותם מגב ההורים. אך קייטנות רבות נהיו נדושות בשנים האחרונות. קיימת תחושה ברורה בתחום כי קייטנות רבות נהיו ממוסחרות ומשמשות בעצם כמפעל לייצור כסף עבור בעל הקייטנה ותו לא. בעלי קייטנות משקיעים המון בשיווק הקייטנה הספציפית שלהם ומשכנעים הורים רבים לרשום את ילדיהם לקייטנה, ואז, ברגע שהילדים כבר רשומים והכסף מחליף ידיים, אין עקבות או מחיצות ואותם בעלי קייטנות מפסיקים להשקיע ורק מנסים לסיים את ימי הקייטנה עם כמה שפחות מאמץ והוצאות נלוות. התוצאה העגומה היא ילדים משועממים שמרגישים שסתם מנסים לנצל אותם לעשיית כסף צינית.

אך אפשר להירגע – זהו אינו המצב בכל הקייטנות. כל שצריך הוא לברר טוב ולוודא כי הקייטנה אליה אתם רושמים את ילדכם אינה כזו.

במסגרת הקייטנות המעניינות ואשר באמת מעשירות את הילדים, ניתן למצוא בשנים האחרונות קייטנות "קונספט" – קייטנות המתמקדות בתחום מסוים, ועורכות את הפעילויות השונות סביב נושא זה.

למשל, הפעלות לילדים וקייטנת טבע. מדובר בקייטנה השמה דגש על אהבת הטבע והערכתו, ובמסגרתה עוברים הילדים מדי יום סדרה של פעילויות וסדנאות הקשורות בטבע. כמובן שמשולבים בפעילויות גם סממנים של קייטנה וחופש גדול על מנת שהילדים ירגישו שהם מבלים ונהנים כמו בשאר הקייטנות, אך הרעיון הכללי הוא להכניס בילדים קצת אהבת טבע, ולעשות זאת בצורה שתדבר אליהם.

לאחרונה פורסם גם על קייטנה אשר הנושא בו היא עוסקת הוא מדינת יפן. הילדים עוברים הפעלות הקשורות ליפן, לומדים על המדינה ומנהגיה השונים והמעניינים.

קייטנת קונספט נוספת המועברת הקיץ היא קייטנת שפות. במסגרת קייטנה זו מושם דגש על לימוד שפות זרות (בעיקר אנגלית, ספרדית וכד'..), שוב – הכול תוך כדי הפעלות ואטרקציות המדברות ללב הילדים בתקופת החופש הגדול, על מנת שהילדים לא ירגישו כאילו סתם מנסים לשלוח אותם למחנה למידה בקיץ.

היתרון הבולט בקייטנת קונספט הוא הייחוד. קייטנה הסובבת סביב נושא מסוים צפויה להיות מגוונת ומעניינת יותר מהקייטנה הסטנדרטית הממוצעת. בקייטנת קונספט, ההורים רושמים את ילדיהם עם ציפייה ברורה כי הקייטנה תעשיר את עולמו של ילדיהם, ולא סתם תחלק לו שוקו ולחמנייה או שוקולד שישלחו אותו בתום הקיץ אל מרפאת שיניים… ותשלח אותו לבריכה. (לא שיש משהו פסול בלשלוח ילדים לבריכה עם שוקו ולחמנייה אבל מטעמי דיאטה כדאי לחשוב על מאכלים נוספים…).

עבור ילד אשר מתעניין במדע, לדוגמה, קייטנת מדע (קייטנת קונספט הבנויה סביב מדע), לא רק שתעשיר אותו, אלא הוא גם ישמח מאוד ללכת אליה ויחכה כל השנה לחופש הגדול רק על מנת ללמוד בקייטנת המדע.

דוגמאות נוספות לקייטנות קונספט הן קייטנות הבנויות סביב שיטת חינוך מסוימת. למשל – קייטנה אנתרופוסופית בה עוברים הילדים הפעלות הבנויות על פי פילוסופיית החיים של שיטת החינוך האנתרופוסופית. באופן דומה, קיימות קייטנות נוספות הבנויות סביב שיטות חינוך ספציפיות. ישנה אפשרויות בקיטנות כאלה דווקא לזהות תחביבים ייחודיים של הילדים.

בנוסף, כמובן שקיימות קייטנות קונספט הבנויות סביב ספורט. ילדים אוהבים מאוד לשחק, ואין עבורם דבר מהנה יותר מאשר לבלות את חופשת הקיץ בקייטנת ספורט יחד עם ילדים נוספים. מקרה זה מתאים אולי יותר לבנים, אך גם לבנות תחומי עניין שניתן לבנות סביבן קייטנה שלמה. למשל – קייטנת בלט, קייטנת שירה ועוד.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support