פעילות לתחילת שנה

תחילת שנת הלימודים היא תמיד אירוע מרגש; גם אם הילדים כבר גדולים וזו לא הפעם הראשונה שהם חוזרים לספסל הלימודים אחרי חודשיים ארוכים של חופש, הם כנראה מתרגשים. גם אם הם לא מספרים לכם על כך. פעילות לתחילת שנה נהוגה בכל הכיתות, אך האופי שלה משתנה בהתאם לשכבת הגיל. המשותף לכל פעילות היא הצורך בשיחת פתיחה והתאמת ציפיות, על מנת ליצור בקרב הילדים מוטיבציה להמשך השנה.

פעילות לתחילת שנה לכל שכבת גיל

  • בית הספר היסודי – מכיתה א' עד ו', הם עדיין הילדים הקטנים שלנו. הם עדיין לומדים ללכת בין האותיות והמספרים, ומתחילים לגבש בקושי את החלומות שלהם. בתור פעילות לתחילת שנה ההמלצה היא ליצור שיח ענייני (אם אפשר בעזרת משחק כמובן) על חלומות, על השנה החדשה, ועוד. אם מדובר בילדי כיתה ו' כדאי לדבר על השנה האחרונה בבית הספר היסודי והמעבר לחטיבה, והציפיות לעתיד.
  • חטיבת הביניים – בשלב זה, העניינים נעשים רציניים. נדמה שבחודשיים של החופש הגדול הילדים גדלו; בר ובת המצווה מעבר לפינה, כולם גבהו לפתע, ופצעי הבגרות כבר מכסים את פניהם. ועדיין, אנו מדברים על ילדים; יום פעילויות בחצר, אולי בשילוב הופעה אטרקטיבית הדורשת שיתוף פעולה מהילדים, וכמובן שיחות בכיתות על הציפיות מהשנה הקרובה, ותחושות אישיות לגבי ההגעה לבגרות.
  • תיכון – אלו שלוש השנים האחרונות בבית הספר, והילדים אוטוטו יוצאים אל העולם האמיתי. לצד משחקי הקבוצות התחרותיים בחצר בית הספר או באולם הספורט, גם כאן רצוי לנהל עימם שיחות ברמה בוגרת וגבוהה יותר לגבי הפחדים והחששות מהעולם האמיתי, וניסיון לגבש כיוון להמשך.

מגוון פעילויות לתחילת השנה של מילקי ומילקיטו הפקות

לצד השיחות שהמורים מנהלים עם התלמידים בכיתה, תמיד כדאי להעניק להם גם כמה שעות של שעשוע ומשחק. אנו בחברת מילקי ומילקיטו הפקות נגיע עד אליכם, ונתאים את הפעילות לשכבת הגיל עמה נעבוד. מילקי ומילקיטו הם כמובן שרון רוטמן-קטן ובעלה מקה-קטן, שניהם אנשי מקצוע המתמחים בילדים בכל הגילאים, ובשל כך יידעו בדיוק כיצד לפנות אליהם וכיצד לגרום להם לשתף פעולה, ובסופו של דבר ליהנות מפעילות שהיא לא מהנה, אלא מלאה בערך מוסף.

פעילות לתחילת שנה לכל שכבת גיל

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support