טיפים לגידול ילדים מאושרים

ילד מאושר הוא ילד שגדל ולמד מגיל צעיר לקחת אחריות ולהחליט לבדו את ההחלטות הנכונות לו בחייו. אמון זה נבנה וניתן לילד ע"י ההורה כמובן.
אין הדבר אומר שההורה נותן לילדו להחליט הכל, ושהילד מנהל את העיניינים:

 

גבולות
צריך לדעת לשים את הגבול ומתי ניתן לתת לילד להחליט ומתי צריך להפעיל על הילד שליטה ולהחליט עבורו. ישנן המון משפחות שלוקחות טיפ זה ומיד הופכות אותו בצורה קיצונית לחלק המוביל בחינוך ילדם, אני אומרת הפעילו שיקול דעת נבון- זו הסיבה שאנו מבוגרים ולנו יש יכולת התבוננות והחלטה נכונה ובוגרת יותר.

שליטה
הפעלת שליטה על הילד/ה: ישנם המון אנשים שהמילה שליטה מעוררת אצלם סלידה. הכוונה בהפעלת שליטה על הילד/ה היא היכולת להניע את הילד ולגרום לו להתחיל, לשנות ולעצור דברים. הורה אשר מבקש מילדו למשל להיכנס להתקלח, אומר זאת 10 פעמים ולבסוף מושך את ילדו לחדר האמבטיה לא מפעיל שליטה טובה על הילד ולמעשה הוא מדגים לו כיצד שליטה גרועה פועלת.

שימוש במשחק
כדאי כדיי ללמד את הילד להקשיב לכם ולבצע את הוראותיכם להנהיג שימוש במגוון משחקים כדיי שההוראה תבוצע. דוג' ביקשתם מהילד ללכת להתקלח והוא לא עונה, אימרו לעצמכם: " חשבתי ש_______ הוא חזק והוא יכול לרוץ מיד לאמבטיה, כנראה שאין לו כוח…. ( אתם תראו באיזו מהירות הוא ירצה להוכיח לכם שיש לו כוח והוא ממש "יעוף" למקלחת) או לחילופין נסו שיטה שהיא גם משחקית שונה: " יו איך רציתי שיכינו לי הפתעה…. מעניין אם _________ יכול לעשות לי הפתעה? לא נראה לי שלא…. ( בד"כ הילד שלכם יאמר שהוא רוצה להכין לכם הפתעה והוא יכול) ישנן עוד מגוון אפשרויות מהנות ואתגריות, אם יש אחים תחרותיות מעודדת גם כן תזוזה כמובן בתנאי שכולם בסוף ניצחו וכולם מדהימים ולא באמת לעודד העדפה של אחד על פני השני, רק לשם המשחק זה עובד מדהים.

הפעלת שליטה הכוללת שימת גבולות על דברים שנראים לכם מופרזים ולא נכונים לילד שלכם היא חשובה מאוד. אך לפני שאתם שוללים מידית כל פעולה של ילדכם בדקו עם עצמכם: האם זה הכרחי? האם אני הייתי רוצה שיגיבו אליי בצורה הזו? האם זה מהווה סכנה לילדי? או אולי זה מפריע לי באופן אישי אך לא באמת בעייתי ומסכן את ילדי?

הקשבה
חשובה הקשבה האמיתית לצרכי הילד/ה שלכם- כשילד/ה מסרב/ת לעשות משהו אם תשוחחו עימו תמיד תגיעו לכך שיש סיבה אמיתית לחוסר רצון ושיש משהו שעומד בפני הילד כמהווה סכנה או חוסר ביטחון. ילדים מבינים הכל ויכולים להתמודד עם המון דברים בתנאי שניתן להם את התנאים המתאימים ונתמוך בהם בכל צעד בחייהם.

זכרו שילד הוא בדיוק כמו מבוגר רק שכרגע הוא בגוף קטן יותר ולכן הוא זקוק ליותר עזרה והכוונה. אל תיקחו אותו כמובן מאליו, ואל תצאו מנקודת הנחה שהוא כבר יודע – הסבירו בדיוק רב וככל שתקדימו להסביר לילד כבר בהיותו פעוט הוא יגדל ויתפתח במהרה ובהבנה גדולה יותר.

מקוה שתמצאו טיפים אלו שימושיים לכם ואשמח לתת עוד טיפים בהמשך,

שלכם שרון רוטמן קטן

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support