הצעות לפעילויות בבית ובחוץ עם הילדים בחופשת הקיץ

יום יום הם בבית, מהטלוויזיה כבר נמאס, הם קוראים מעט ומשחקים קלות אך בעיקר הם מתחילים להיות משועממים ורבים ריבים טיפשיים אח עם אחותו ולהיפך. זה הזמן להכין איתם פעילות שתגרום להם להמון התעסקות ויציאה מהשגרה.

 

מספר המלצות מחוץ לבית:
אני אישית מאוד ממליצה לקחת מספר אביזרים ולצאת החוצה – בשכונה עמה אך לא בתוך הבית יש הרבה יותר מרחב וכייף ליצור.

קישוט אבנים
לקחת גואש ומכחולים ומעט מים ולרדת למטה. לתת משימה לילדים לחפש אבנים גדולות וחלקות ולקשטם. לערוך תחרות קישוט השכונה. ילדים בד"כ מאוד אוהבים פרויקטים כאלו ומשתפים פעולה מדהים.
קישוט רחובות
קחו חבילת גירים ואו וקשטו את הרחובות. ניתן לשרטט משחקים כמו קלאס או איקס עיגול ופשוט לשחק על הרצפה.
יצירת חותמות
גואש מכחולים ודפים חלקים. יורדים עם הילדים ואוספים עלים ממגוון צורות ומרקמים ואז יוצרים חותמות מהטבע על גבי הנייר החלק.
חול צבעוני
גואש, קעריות ודבק לבן, דפים או בריסטולים. זוהי פעילות מלכלכת במיוחד שילדים מאוד אוהבים מבוגרים פחות – לקחת חול לצבוע אותו
בצבע גואש מסוים להוסיף מעט דבק לחגיגה לערבב בקערית ולמרוח על דף לבן, בריסטול או קרטון שאספתם מהרחוב.
הבית של יעל
פעילות בעקבות "הבית של יעל" למצוא קופסת קרטון גדולה ולהופכה לבית של יעל או של השכונה- לקשטה במדבקות, לצבעה ואפילו ניתן
לגזור מכל מיני מגזינים תמונות ולהדביק ובפנים לסדר בית קטן לבובות.
משימות קרב
(לילדים קוראים וכותבים) דפים ועטים. יוצאים עם מספר ילדים ומחלקים אותם לשתי קבוצות, נותנים להם משימה להגיע ליעד מסוים למשל לאחר שהם סיימו לפחות 5 משימות. המשימות יכולות להיות פשוטות או קשות, אם מדובר בקבוצה בוגרת כל קבוצה יכולה לכתוב לשנייה את המשימות. המשחק הוא בסגנון חפש את המטמון שכמובן ניתן להכריז על אכילת קרטיבים לכולם כפרס בסיום הפעילות.
משחקי חשיבה ב"טבע"
משחקי דמיון הורים וילדים. אלו משחקים שניתן להעסיק את הילד/ה שלכם לא רק בחופשת הקיץ כי אם בכל נסיעה ארוכה כשהילד הופך לחסר סבלנות ומנדנד. אחת הואריאציות היא: " אני רואה" ההורה מתחיל ומתאר חלק ממשהו שהוא רואה- והילד צריך להשלים מתוך הסתכלות בסביבה על מה ההורה חשב.
ואריאציה אחרת היא לראות חפץ כלשהוא ולדמיין יחד עם הילד אילו שימושים יכולנו להמציא לו- בד"כ זהו משחק מצחיק ומשעשע שילדים מאוד מתחברים אליו עם הראש היצירתי שלהם.
צירה מן הטבע
יוצאים מהבית עם מספריים, דבק, מכחולים, חוט דיג וצבעים. אוספים יחד עם הילדים מגוון פריטים שנראים להם מעניינים ויחד חושבים אילו דברים ניתן ליצור מהחפצים שאספנו… למשל מובייל, שרשרת, תמונה וכד'. אם תניחו לדמיון של הילד לפרוץ תגלו שניתן ליצור פי 10 דברים לפחות ממה שדמיינתם אתם.
משחקי הוצאת אנרגיה
יורדים עם משרוקית מטה ואפשר גם כסא עבור ההורה או סתם לתפוס ספסל. יוצרים לילדים הרגשה של משחק ממש חשוב שאם הם יעמדו ביעדים הם יקבלו הפתעות. בכל פעם מנחיתים משימה חדשה על הילדים והראשון שחוזר עם התוצרים הוא כמובן מנצח. דוג': הראשון שמביא לי 5 עלים, הראשון שמוצא אבן מיוחדת, הראשון שמאתר ציפור, הראשון שרץ עד הגן משחקים וסופר כמה ילדים יש בגן וחוזר וכדומה.
משחקי בועות סבון
לוקחים גיגית גדולה, מגוון גדלים של אופציות לבועות כמו: חובט שטיחים, מטקה חלולה ועוד. זוהי פעילות שילדים כמעט בכל גיל אוהבים היא מרטיבה ונעימה וכדאי לערוך אותה מחוץ לבית.
מספר המלצות לתוך הבית:
כמובן שבתוך הבית יש יותר מגבלות בעיקר של בטיחות, מרחב וניקיון ובטח שאין דשא – מקסימום דשא סינטטי – אך בכל זאת הנה מספר טיפים לפעילויות מתוך הבית עם הילדים:

הכנת תיאטרון בובות מקורי
כל ילד אוהב דמויות אחרות ומתחבר אליהם בגלל משהו ספציפי באופיים או במראם. אנו כהורים יכולים לכוון את הילדים להכין תיאטרון בובות דו מימדי ע"פ הדמויות שהילד/ה אוהב/ת או סתם ע"פ דמיונם של הילדים. לוקחים דפים, טושים, מספריים, דבק או מהדק ומספר מקלות ארטיק. לוקחים קופסת נעליים גדולה וחותכים אותה כך שיווצר חלל שניתן להציג בו. כל ילד יכין את הדמויות האהובות עליו ויקשטם, נעזור לילדים לגזור ולהדביק את הדמויות ואז ניתן להטיל משימה על הילדים יחד לבנות הצגה ולעבוד יחד על חזרות ולקרוא לכם כדיי להציג בפניכם את התוצרים. הורים שממש נהנים ומעדיפים לקחת חלק עד הסוף מוזמנים ליצור עם הילדים את העלילה להצגה והכין הפתעה לאבא או אמא שמגיעים מאוחר יותר.
הכנת פאזל גדול משפחתי
מתכננים עם הילדים פאזל גדול. אם רוצים ממש מקצועי יש לקנות קאפה, סכיני חיתוך, גואש או טושים. אם רוצים משהו יותר מאולתר ופחות מקצועי ניתן פשוט לקנות בריסטול גדול ועליו לעבוד. מחליטים עם הילדים על נושא שמקובל על כל בני הבית ומתכננים מה כל אחד יוצר ובאיזה חלק יצור. בסיום היצירה לוקחים טוש עבה שחור ומשרטטים חלקי פאזל וגוזרים. אז ניתן לשחק בסגנון חם קר ולהחביא את חלקי הפאזל בבית ועל הילדים למוצאם ולהרכיב את הפאזל המשפחתי. אם עובדים על קאפה יש לחתוך עם סכין חיתוך.
משחקי ארץ עיר במגוון מדרגים
עם ילדים קטנטנים ניתן לשחק את המשחק ללא כתיבה רק שכל אחד בוחר משהו (לא משנה מה) שמתחיל באות שבוחרים. כשהוא או היא גדלים מעט ניתן לשחק את אותו משחק אך שמתאימים לאות משהו ספציפי למשל- מדינה וכמובן כשהם ממש גדולים משחקים כמו שהגדולים משחקים. ניתן אף לשחק את המשחק עם חפצים לקטנטנים: הראשון שמביא לי משהו שמתחיל באות א' וכדומה.
הכנת בגדים לבובות
אחד המשחקים שאני אהבתי בתור ילדה היה לקחת כל מיני בדים ישנים שאמא אומרת שניתן לזרוק ולגזור ולהכין לבובות שלי גרדרובה חדשה. כל מה שנדרש הם בגדים ישנים, מספריים, חוט תפירה ומחט, גומי תחתונים. זוהי פעילות שילדות יכולות לעבוד בה שעות ואמהות יכולות רק מידי פעם לעזור לתפור ולסיים את הבגד.
הכנת בובות מגרביים ישנות
משחקי דרמה ותיאטרון: פעילות משעשעת ומהנה. אוספים מהבית גרביים ישנים שאין להם זוג, כל ילד מקבל את הזוג שלו כולל אבא ואמא וכל אחד מנסה ליצור ממנה דמות ייחודית. ניתן להוסיף מעט בדים, חוטים, עיניים זזות וכל דבר שעולה ברוחכם והרי לכם פעילות מגניבה שבסיומה כל המשפחה יכולה להעלות הצגה או שיר משפחתי.
המחזת ספר: פעילות שהילדה שלי אוהבת במיוחד. להמחיז ספר שהיא מאוד אוהבת או באמצעות ציורים או באמצעות בובות שהיא מביאה לסלון ועורכת לכל המשפחה הצגה. במשפחות עם הרבה אחים ואחיות הילדים עצמם יכולים להיות הדמויות ללא בובות.
הכנת ארוחת בוקר יצירתית
קונים לחם פרוס פשוט, גבינה לבנה או חומוס. חותכים ירקות צבעוניים וזיתים ללא חרצנים ונותנים לילדים ליצור מעל הפרוסה- דמויות או סתם ציורים מדליקים, בד"כ זה פותח את התיאבון לילדים ומהנה במיוחד.
אפיה יחד- עוגיות או עוגות: אין ילד שלא אוהב לאפות או לבשל… פשוט קחו מתכון טוב או הכינו בצק הכי פשוט שבעולם ותנו לילד/ה ליצור צורות מהבצק או להכין ממש את העוגה או העוגייה. זוהי פעילות שמעסיקה אותם שעות ואח"כ בשלב הטעימות הילדים ממש שמחים וגאים בעצמם.
בניית מגדלים
זוהי פעילות פשוטה אך אטרקטיבית כמעט לכל גיל. כל ילד צריך לבנות מגדל מלגו או קוביות שיש בבית. הילד שמצליח לבנות את המגדל הגבוה ביותר מנצח. אם לא בא לכם ליצור תחרותיות בקרב האחים עשו זאת כמשימה משפחתית- בואו נראה איזה מגדל גבוה כל המשפחה שלנו יכולה לבנות….
סידור הבית בצורת תחרויות שונות
זוהי פעילות אהובה במיוחד על המבוגרים כי תוך כדיי משחק הילדים לומדים ומסדרים. ניתן לערוך את המשחק במספר ואריאציות: ואריאציה ראשונה כשאמא או אבא מזניקים כל אחד צריך למצוא פריט שאינו במקומו ולהחזירו למקומו ולחזור במהירות לנקודת המפגש שסוכמה.ואריאציה אחרת היא לשחק משחקי שליחים עם החפצים אותם רוצים לסדר. למשל יש סוודר בסלון- אמא מעבירה לאחות שמעבירה לאח שמעביר לאבא שמעביר לאח הגדול שהוא צריך לשים את הסוודר במקום במהירות האפשרית ( סופרים לו זמנים) תפסתם את הרעיון? כל העניין הוא ליצור עניין סביב סידור הבית ולשחק בכיף תוך כדיי סידור.
מקווה שתמצאו טיפים אלו שימושיים ויישומיים לכם,
שרון

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support