הפעלות לילדים בטבע

 החופש הגדול מגיע עלינו לטובה ואיתו תחילת טיולי השבת. באופן טבעי נעדיף, בתור הורים להגיע למקום מוצל ועדיף שיהיו בו גם מים. מזלינו, שבארצינו המתייבשת, עוד נותרו מקומות ובהם מים זורמים באופן טבעי.

הילדים והמבוגרים נהנים מאוד בקרבת המים וכולם יותר מאושרים כשרגליהן טבולות במים קרירים ביום בו חם. לקראת שעת הצהריים, הבטן מתחילה לקרקר. במקום לשלוח את הילדים לרחוץ ידיהם, הביאו עימכם מספר אביזרים פשוטים כדי לשדרג את חוויית שטיפת הידיים בטבע:

הכנת סבונים בטבע

כל שתצטרכו:

  • פומפייה עם חורים דקים
  • קערה
  • שמן אתרי בריח אהוב (לא חובה)
  • סבון נטול ריח ומעט מים רותחים

בשלב הראשון מניחים את הפומפיה בתוך הקערה ומגרדים את הסבון על הפומפיה עד שתקבלו פתיתי סבון (בקערה תמצאו פתיתים דומים לשלג, שזהו נושא נחמד לשיחה כאשר כ"כ חם).

בשלב השני תצטרכו להוסיף מים רותחים כ-3-5 כפות מים בלבד ובכל פעם שתרגישו שאתם לא מקבלים עיסה אחידה תוסיפו עוד מעט; בשלב זה הכניסו כמה טיפות של שמן אתרי. כשהפתיתים יהיו גמישים לעבודה נגיע אל השלב השלישי:

עיצוב הצורה, כל אחד כפי שהוא רוצה – חיות, עיגול, ריבוע, כוכב וכד' (אפשר להביא צורות מהבית ולהטביע על הסבון). אביזר שתמצאו סביבכם בטבע הוא עלים ופרחים יבשים אותם אפשר להכניס בהחלט אל תוך היצירה כדי שתיראה "כמו מחנות" (עם טריים זה לא עובד).

שלב רביעי – אפשר וניתן להוסיף חורים בקצוות של הצורות, כך שתוכלו לתלות את היצירה באמבטיה או בחדרי הילדים.

שלב חמישי ואחרון – היצירה צריכה להתייבש באופן מוחלט, לשם כך שימו אותה בשמש בזמן שאתם מבלים ותנו לה עוד 5-6 ימים בבית. כל התהליך נמשך כחצי שעה ומיותר לציין שהידיים של כולם נקיות כעת.

בעוד אתם והילדים מטיילים, הם וודאי ימצאו דברים יפים בדרך, כמו עלה ענק שאינם רגילים לראות, פירות מיובשים (ספלול, איצטרובל) וכד'. כפעילות משותפת – איספו יחד איתם צמחי מרפא, פרחים ועלים מיובשים.

הכנת סימניה או מובייל מעלים ופרחים יבשים

ישנן שתי דרכים להכין סימניה מהטבע ושתיהן מתבססות על אותה טכניקה:

  1. שיטה ראשונה – הכינו מסקינגטייפ שקוף ונייר לבן עבה. כגודל המסקינגטייפ כך גודל הסימניה, לכן הניחו את הפריטים שאספתם על הנייר (לא צפוף מאוד כדי לאפשר לדבק להיצמד לנייר) הניחו רצועה של מסקינגטייפ שקוף באורך הרצוי על הנייר ולאחר שהיא נדבקה כל שנותר הוא לגזור והרי סימניה.
  2. שיטה שניה – מכונת נִיילון ביתית אינה עולה הרבה ומייצרת חוויות ומתנות יפות עבור כל אחד. לפי שיטה זו לוקחים דף המיועד לניילון (דף שקוף כפול), פותחים אותו ומניחים בפנים את האוצר שאספתם בסדר הרצוי לכם, כלומר אם אתם מכינים סימניה להתמקד באורך ואם אתם מכינים מובייל, אותו אפשר לגזור בצורות שונות כמו כוכב ועיגול, רכזו את הפריטים כמו הצורה הרצויה. כל שנותר הוא לגזור ולסמן או לתלות.

המאמר בחסות אלכימיסט צמחי מרפא בע"מ המתמחה במוצרים טבעיים מהאמזונס – אוניה דה גאטו, מאקה ועוד.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support