פעילות ביתית עם הילדים בגשם

פעילות בחוץ

ילדים מאוד אוהבים דווקא את הגשם- שמים לילדים מגפיים וטרנינג, כובע ומטרייה ונותנים להם לרוץ בגשם ולקפוץ בשלוליות.

פעילויות בתוך הבית

יצירה

לוקחים בריסטול גדול או דפים שמחברים יחד לדף אחד ענק, משכיבים את הילד/ה על הדף ומציירים את קווי המתאר שלו/ה. לאחר מכן נותנים להם לצייר את עצמם ולהוסיף המון פרטים תוך כדיי שהם מסתכלים במראה. בסיום הפעילות יש לתלות את היצירה בבית למשך זמן מה- זה מראה לילד/ה את הגאווה שלנו מהיצירה שלו/ה.

משחקי ניחוש

ילדים מאוד אוהבים משחקי ניחוש. ניתן לפתוח חלון או דרך החלון האם/האב והילד/ה מביטים יחד החוצה ובתורות אחד צריך לנחש מה השני רואה:

למשל – האם: אני רואה משהו…

הילד: מה את רואה?

האם: אני רואה משהו שהוא ארוך בצבע ירוק ונמוך…

הילד: דשא?

האם: נכון מאוד, מצוין נקודה אחת לטובתך, עכשיו אתה תתאר לי משהו שאתה רואה….

אפשר גם להמציא שיר קטן למשחק כמו: ראיתי ראיתי…

מה ראית?

ראיתי……

(כדקלום חוזר על עצמו עם מנגינה)

בישול יחד

הכנת עוגיות פשוטות שהילד/ה יוכל לשחק בבצק לפני הכנסתו לתנור

סידור המטבח

לנצל את גיל הילד כדיי ללמדו משהו חדש ולחנכו לסדר אחריו… למשל אם זה ילד קטן בן 3 לערך נסדר יחד את כל הצלחות בארון מהגדול לקטן, ע"פ צבעים, נספור כמויות של כלים וכד'. לילדים גדולים יותר מיון של סכו"ם וכדומה.

מיון משחקים

הילד/ה י/תבחר משחק שהיא אוהבת נשחק עימו/ה ויחד נסדר אח"כ את כל שאר המשחקים מהאהובים ביותר לפחות אהובים והילד/ה יחליטו היכן נמקם אותם בחדר שלו/ה

מיון ארון הבגדים עם הילדים

בתקופה כזו שמחליפים ארון אפשר לשחק עם הילדים בסידור הארון אותו משחק כמו מיון במטבח רק מיון בארון אך ללמדם על הדרך לקפל בגדים ולמיין ע"פ סוג וצבע.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support