פיתוח החלטיות עצמית בילדים

כיצד נפתח החלטיות עצמית בילדינו?

החלטיות עצמית אינה אומרת ילד ללא גבולות, החלטיות עצמית אינה אומרת גם שהילד שולט בהוריו, החלטיות עצמית היא פשוט נתינת חופש לילד במסגרת הגבולות שיצרנו עברו.

דוגמא: אם אני כהורה הגעתי להסכם עם הילד באיזו שעה הוא עולה לישון, אז הוא יבחר את הפיג'מה והסיפור לפני השינה ואני – ההורה – אחליט על השעה.

למה חשוב לנו לפתח בילד החלטיות עצמית?

הילד נולד וכבר מההתחלה ( "בלית ברירה" ) אנחנו מחליטים הכל בשבילו – מה הוא יאכל, איזה צעצוע להגיש לו ואפילו שולטים בצרכיו הכי בסיסיים. ככל שהילד ילמד בגיל צעיר יותר להחליט כך יהיה קל לו יותר מאוחר יותר בחייו, ותהייה לו תמיד הרגשת שותף לכל הנעשה בחיי המשפחה.

איך עושים את זה בפועל?

נותנים הסבר לפני כל דבר שעושים – אפילו עד לרמה של החלפת חיתול לתינוק צעיר מאוד. נותנים לו לבחור כבר מגיל צעיר מאוד ( 4-5 חד' ) תלוי כמובן ברמת ההתפתחות של הילד שלכם.

לדוגמא: אם נרגיל את התינוק/ת שלנו לפני שמעלים אותו/ה על איזה שהוא מתקן נשאל אותו/ה אם הו/יא רוצה? אם היא לא מעוניינת היא בד"כ תסמן בדרך כלשהיא ואם היא כן מעוניינת היא תצביע לכיוון המתקן ותחייך.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support