פיתוח ההחלטיות אצל הילד – חלק ב'

איך להתייחס לבגדים ולצעצועים של הילד

חלק מאוד חשוב מתוך הפיתוח של החלטיות עצמית זה נתינת פס ירוק לילד להחליט לגבי הצעצועים והבגדים שלו.

קחו בחשבון שאם נתתם לילד משהו זה כבר לא שלכם זה שלו, נכון שהוא עדיין בגוף קטן אך זה לא נותן לכם תוקף להחליט על צעצועיו. הצעצועים הם דרך מעולה לתת לילד חופש פעולה בהחלטות וכך לפתח החלטיות עצמית.

למשל אם קונים לילד מכנס, ההורה לא יכול לרדוף אחריו וכל הזמן לכפות על הילד לא להרוס את המכנס. רצוי לומר לו את הדבר הבא:

" זה המכנס שלך ואני לא הולך לומר לך איך לשמור עליו אבל חשוב שתדע שאם המכנס מתלכלך או נקרע אני לא מתכוון לקנות לך עוד אחד, או לחילופין להסביר לו שזה שהוא משחק בחוץ על הברכיים זה הורס את המכנס שלו ולמרות שהוא שלו אתה קנית לו אותו ואתה לא מתכנן לקנות לו מכנס אחר אם זה יקרע.

מה עושים שנכנסים עם הילד למקום חדש ולא מוכר

חלק מהזרות וחוסר ביטחון של ילדים בכניסה למקומות חדשים היא העובדה שאנו כהורים לא טורחים ליידע את הילד בכניסתנו למקום הזה ואולי גם להפנות את תשומת ליבו לכל מיני פרטים מעניינים ולא מוכרים במקום החדש.

למשל נכנסתם עם הילד לעירייה והילד בוכה ללא הרף ואינו שקט, לוקחים את הילד ומסבירים לו איפה אנחנו נמצאים, מה צריך לעשות במקום הזה ואפילו לקחת אותו ולגרום לו לגעת בכל מיני חפצים חדשים בעולם החדש אליו הוא נכנס, תמיד זה יגרום לילד לשקט נפשי ורוגע.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support