לשמור על בריאות הילדים בקיץ

בתקופת הקיץ בה הילדים נמצאים בחופשה, אם אתם בארץ, לא יצאתם לחופש ואין לכם דירה בניו יורק – את מסגרת בית הספר מחליפה הפעילות בקייטנות, חשוב מאוד להיערך לתנאים החדשים בהתאם. אל תתנו לחום, לחופש ולפיתויים הרבים להתיש אתכם ולהסיט אתכם מהתכנון וההתארגנות הדרושים כדי לעבור קיץ בריא עם הילדים:

שתייה מרובה

בתנאים רגילים ילדים זקוקים ל 6-8 כוסות נוזלים ליום. בעת פעילות גופנית מוגברת ובימות הקיץ החמים אובדן הנוזלים מהגוף עולה ולכן יש לשתות יותר. הכינו בקבוקונים מיוחדים לכל ילד, קשטו כוס גדולה למים, הכניסו לתוך המים טעמים שונים של לימון, נענע, תה צמחים קר, ותרכיזי דיאט ולסיום הכינו והוסיפו קוביות קרח בשלל צורות וזרקו פנימה להגדלת ההנאה שבשתייה.

פרסים הפתעות ופיתויים

הכינו מראש מאגר של פרסים להתנהגות טובה, או הפתעות לרגעי שעמום ודאגו שהם לא יהיו אכילים. שימוש במזון כפרס או כעונש אינו מומלץ ואם הוא מחויב, כדאי מאוד להכין הפתעות בריאות. תחליפים מקוריים לפיתויי הקיץ- שוקו דיאט, גלידות דיאט ולייט, מקפא ביתי (עשוי מפירות או מיצים טבעיים), ענבים קפואים, פריכוני אורז בטעמים, פופקורן, חטיפי דגנים דלי קלוריות ועוד.

כיף ובריא בקייטנה

לא צריך קייטרינג, החליפו את השוקו או טרופית בבקבוק מים קרים מהבית (ניתן להקפיא יום קודם). את הלחמנייה והחטיפים החליפו בפיתה קלה, לחמנייה קלה, ובתוכן ממרחים מזינים שונים כגון טחינה, חמאת בוטנים, ריבה, אבוקדו, ביצה קשה, טונה או גבינה צהובה. חשוב לצרף לתיק האוכל גם פירות וירקות בשקית. שימו לב לא לשלוח מזון שיתקלקל, ימעך או ישפך.

ארגנו סדר יום

אל תתנו לקיץ להסתכם ברביצה בבית ואכילה אחת ארוכה לאורך כל היום. קיבעו זמני ארוחות וזמנים שבהם לא אוכלים. הקפידו במיוחד על ארוחת בוקר טובה המכילה מאפה או דגנים, מנת חלב ופרי או ירק חי. יוצאים מחוץ לבית? קחו איתכם דברים טובים (כריכים, פירות וירקות) ואל תסמכו על זה ש"נקנה משהו בדרך".

פירות וירקות

דאגו שיהיו בהישג יד פירות הקיץ הנהדרים (כמו ענבים, שזיפים, דובדבנים ומשמשים) והמון ירקות חיים חתוכים (מלפפונים, גזרים, עגבניות שרי, פלפלים אדומים ועוד) בצורות שונות (עיגולים, רצועות, פרצופים וכדומה). החגיגה הצבעונית המרעננת והטעימה תנצח בסוף.

פעילות גופנית

נצלו את הקיץ ורגעי החופש להליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה ומשחקי כדור. לפעילות מסוג זה בגיל הילדות יש יתרונות רבים: היא מאפשרת שמירה על משקל הגוף והפחתת הסיכון להשמנה, חיזוק העצמות והשרירים וחשוב מכך, היא תורמת למורל. לילד פעיל סיכוי רב יותר להיות מבוגר פעיל. נראה כי פעילות בגיל הילדות מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות בעתיד. ההמלצה לילדים ובני נוער לצבור 60 דקות של פעילות אירובית בכל יום.

מהי הפעילות המומלצת לילדים בימות הקיץ ?

לילדים ובני נוער חשוב לצבור 60 דקות של פעילות אירובית בכל יום. כדאי לנצל את הקיץ ורגעי החופש להליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה ומשחקי כדור. לפעילות מסוג זה בגיל הילדות יש יתרונות רבים: היא מאפשרת שמירה על משקל הגוף והפחתת הסיכון להשמנה, חיזוק העצמות והשרירים וחשוב מכך, היא תורמת למורל. לילד פעיל סיכוי רב יותר להיות מבוגר פעיל. נראה כי פעילות בגיל הילדות מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות בעתיד. בתנאים רגילים ילדים זקוקים ל 6-8 כוסות נוזלים ליום. בעת פעילות גופנית מוגברת ובימות הקיץ החמים אובדן הנוזלים מהגוף עולה ולכן יש לשתות יותר.

באדיבות בלה רוטשטיין תזונאית ויועצת של חברת דיאטה קלאב המתמחה בתהליכי דיאטה באמצעות קבוצות תמיכה לדיאטה

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support