להעסיק את הילדים ולשרוד את חופשת הפסח

חופשת פסח קרבה ובאה הילדים צוהלים ואילו המבוגרים מבוהלים. יותר מ- 3 שבועות ל"מצוא סידור לילדים"? מה עושים? הורים רבים חשים חסרי אונים מול ההתארגנות מחדש שנדרשת מהם ובצדק:

 

השלמה ותכנון מראש
אני ממליצה לעמוד מול לוח השנה כחודש מראש ולהרגיש שאתם מקבלים את עובדת החופשה שנחתה עליכם ולהתחיל לארגן את החופשה. להחליט מראש כמה ימים אתם מתכוונים לקחת חופשה ומי יכול לעזור בשמירה על הילדים.

שמרטפות קבוצתית
בימים בהם נראה כי אין סידור לילדים ( שזה יוצא די הרבה אני חייבת להודות) ניתן לארגן שמרטפיה קבוצתית – זהו רעיון דגול. ניתן להתחלק עם עוד 4 אמהות שאקליות שכל אחת לוקחת ליום אחד את כל החבורה אליה הביתה. וכך יוצא במהלך שבוע אחד רק יום היעדרות. זה אמנם קצת בלגן בבית ודורש התארגנות אך רק ליום אחד. כמובן שחשוב לחבר בין ילדים שיהוו קבוצה נעימה וכיפיית שנהנית להיות יחד -זה פותר את השבוע שלפני החג.

צאו למרחב
בחול המועד אם יש לכם את הפריבילגיה ולקחתם חופש אז תהנו כמה שיותר עם הילדים. זה לא בהכרח אומר לצאת לבילויים יקרים ולבזבז כספים. אפשר לבלות בבית, בגינה (עם או בלי דשא סינטטי…) או בים ולא לבזבז כל-כך הרבה. מומלץ לצאת למקום עם כמה שיותר טבע ומרחב, זה כייף לילדים ואני ממליצה על פארק אוטופיה או על נחל נחמד כמו נחל תנינים שקרוב למרכז.

עשיה, יצירה ונקיון
בשאר הימים ניתן לערוך פעילויות מגוונות כגון:

יצירה ואומנות – אפשר לקחת המון חומר מיחזור ולגרות את הדמיון של הילד/ה ליצירה מחודשת. תנו לילד/ה שלכם לבחור את היצירה ולהשתמש בדמיון שלו/ה ליצור משהו. ילדים אוהבים ליצור יש מאין
( למעשה גם אנחנו באיזה שהוא אופן).
הקריאו סיפורים שתמיד רציתם לספר ולא הספקתם.
ניתן ליצור משחקים מדליקים עם הילדים לניקיון הפסח – תחרות העלמת האבק או תחרות השטיפה היסודית יכולים לעבוד טוב.
אני תמיד מנצלת את חג הפסח כדיי לערוך סדר בצעצועים יחד עם קטנטני, ומקבלת את הסכמתם שיש לזרוק צעצועים שבורים ואשר אינם פועלים.
הפסח הוא זמן טוב לעבודה בגינה אם יש – הילדים מאוד אוהבים להשקות ולטפל בגינה.
שיתוף בהכנות לחג
אפשר וגם רצוי להיעזר בילדים לקראת הבישולים לחג – קילוף, חיתוך, שטיפה ובישול הם פעולות שילדים יכולים לקחת חלק בהם ולהנות כמעט בכל גיל.

קריאה ומשחק
עודדו את הילדים שלכם לקרוא ספרים – זמן החופשה יכול להיות מנוצל לקריאה מהנה ופחות למשחקי מחשב וטלוויזיה. גרמו לילדים לשחק משחק סביב הקריאה – לדוגמה: אם היא או הוא מסיימים 2 ספרים בשבוע הם צוברים נקודות או הם יוכלו לבחור את הספר השלישי ולרוכשו מיידית.

סיכום דבר
חופשת הפסח הינה חופשה ארוכה וכהורים עלינו לדעת לנתבה למקומות בהם אנו כמבוגרים צריכים עזרה (לקראת החג בעיקר), למקומות בהם הילד/ה יכולו להעשיר את הידע, ולמקומות בהם אנו כהורים היינו רוצים לחזק ולשפר – המקומות שאין לנו מספיק זמן לטפל בהם במהלך היום יום.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support