לבחור את הקייטנה הכי מתאימה

לבחור קייטנה זה לא קייטנה. פעם שוקו ולחמנייה, כמה עבודות יצירה וביקור יומי בבריכה סיפק את כולם. היום יש לנו קייטנות קרקס או מדעים, יש ביקורים אחת לשבוע בלונה פארק או במקומות אטרקטיביים אחרים. פחות מזה, לא מעניין ולא מגניב.

החופש הגדול בפתח ואם בעבר זו הייתה התקופה המסעירה ביותר של השנה, הרי שעכשיו כהורים, מדובר בכאב ראש לא קטן. תכל'ס, אין דבר שמוכיח עד כמה הילדים שלנו שונים ממה שאנחנו היינו בגילם, מנושא ההעשרה בכלל והקייטנות בפרט. אם פעם בריכה שוקו ולחמנייה היו מספקים כל ילד עד גיל 12 בערך, הרי שהיום זה לגמרי אחרת. כשבאים לבחור קייטנה לילדים צריך לקחת בחשבון הרבה מרכיבים, על מנת לוודא שלילד תהיה חוויה מהנה ולכם יהיה שקט לעוד 3 שבועות.

 

בחיפוש אחר הקייטנה ההולמת צריך, דבר ראשון, לחלק את הילדים לקבוצות גילאים. יש את הקטנטנים שצריכים משהו קרוב לבית ואם אפשר באותה סביבה שהם מכירים כל השנה. יש את החבריה של גני החובה ובית הספר נאמר עד גיל 10-11, שאותם ניתן לעניין ולהעשיר לפי תחומי עניין שונים. לבסוף יש לנו את החברה שהם גדולים יותר ובכלל לא בעניין של קייטנה.

פצפונים עד גיל 5
החשיבות בקייטנה לחברה' הצעירים היא המשכיות של הסביבה המוכרת והיומיומית שלהם. בדרך כלל מאחר ומדובר בגיל של גנים פרטיים, הרי שהגן ממשיך אוטומטית לתוך יולי ולעיתים אף לחלק מאוגוסט. כאשר חושבים על קייטנה בגילאים אלו, בעצם אתם צריכים להתכונן לזה עוד בתחילת השנה עם ההרשמה לגן. כאשר אתם בוחרים את הגן אליו תרשמו את הילדים, בנוסף לכל הקריטריונים האחרים לפני שאתם כותבים את השיקים קחו בחשבון את אוגוסט. יש גנים שנותנים מענה עד ה-10 לאוגוסט ואתם משלמים על חודש מלא. יש כאלה שנותנים שבוע נוסף ויש את הגנים שעובדים על ימי החופש של הקיבוצים, שבעצם החופש מהגן הוא רק בשבוע האחרון של אוגוסט. בשבוע הזה הגן מתחדש ואתם מבלים עם הילדים בכל מיני טיולים.

ילדי גן החובה ובית הספר היסודי
ככל שהילדים צעירים יותר כך סוג הפעילות שיש בקייטנה יהיה פחות קריטי והם ייהנו כמעט מכל דבר. מכיתה גימל בערך הקייטנות הרגילות כבר משעממות את החברים של היום ונחוץ להשקיע קצת יותר מחשבה. חקרו את ההיצע שיש באזור מגוריכם וחפשו קייטנות ייעודיות מיוחדות בנושאים שמעניינים את הילדים שלכם: קייטנות ספורט, קייטנת גלישת גלים, קייטנת מדע ואפילו קייטנת קרקס. אלה ימתינו לכם במרחק שנים שלושה שיקים.

אפשר גם לעשות את המחזור הראשון בקייטנה אחת, ולעבור לשנייה ואז אתם סגורים עד אמצע אוגוסט בשקט. ישנם גם קייטנות מיוחדות של שבוע במקומות ייחודיים כמו בספארי או מקומות בסגנון. כך, שאם אתם יכולים להתארגן על נסיעות זה יכול להיות חוויה חינוכית לא פחות מהרפתקה של כייף. יש לקחת בחשבון כי ככל שהקייטנה מיוחדת יותר כך היא תעלה יותר, אבל חישוב קל של ילד בבית על שיחות הטלפון האינסופיות, על החשמל של המזגן והאורות שידלקו בכל הבית, כמויות האוכל שיזרקו וזאת עוד לפני עוגמת הנפש שתקבלו בלחזור הביתה לבלגאן החוגג, יסגרו לכם את החישוב של הכדאיות בקלות.

גילאי חטיבת ביניים ותיכון
ההיצע בגילאים אלו בדרך כלל נשען על החברים ועל תנועת הנוער. הם כבר לא בגיל לקייטנות מחד, ומאידך לחשוב עליהם נמקים במשך חודשים בחוסר מעש זה לא בא בחשבון. יש כמובן בגיל הזה את האופציה הנחמדה של חילופי ילדים עם הבני דודים וגם ניתן לשגר אותם לסבים. אבל בגדול הם רוצים להיות באזור הבית, לישון עד הצהרים, לשחק במחשב (שירותי מחשוב מקצועיים כבר יש לכם?..) ולבלות עם החברים. אחד הדברים שאפשר לעשות לגרים מחוץ לאזור המרכז, הוא לקבוע עם כמה חברים ולעשות הסעה מרוכזת לבילוי בתל אביב או לכל מוקד אטרקציה אחר. כך אחד ההורים מסיע והשני אוסף והילדים מבלים יום נחמד ביחד ורחוק מהמחשב.

כמובן שבגיל זה כדאי גם לעודד את הילדים לעבודה. נוער עובד נדרש בחברות רבות בחודשי הקיץ – אם מדובר במפעל לייצור מחיצות או בחברה לשווק מזון – כאשר מציבים מטרה ובודקים איתם מראש במה הם עוסקים ואיך מגיעים לסכום המבוקש, הרי שיש לכם ילד עסוק ובדברים חיוביים. יחד עם טיול פה ושם ועוד איזה חופשה משפחתית החופש יעבור עליו ועליכם בצ'יק!

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support