כיצד נעודד את ילדינו לקריאת ספרים

שבוע הספר בפתח, המחירים שוב יצנחו מטה ואנו נצא לחגוג בין דוכני הספרים ולבחור לנו מבין המגוון הכמעט אין סופי שיפרש לפנינו. אך בואו נעצור רגע ונחשוב- מה קורה לילדינו בעידן שלנו? הפיתויים של עולם המחשבים וטכנולוגיית הטלפונים והטלוויזיה, מרחיקה את ילדינו מקריאת ספרים. כמה ילדים או בני נוער תמצאו בבתיהם אחה"צ יושבים וקוראים ספר להנאתם?

 

גולשים בפייסבוק או משחקים במחשב? צופים בטלוויזיה? רוב הסיכויים שאם היינו פולשים בית בית בישראל ועוקבים אחר פעילויות הילדים אחה"צ היינו רואים הרבה יותר מחשבים וטלוויזיות ופחות ספרים. ובכל זאת כיצד נעודד את ילדינו לקריאת ספרים ונחזיר את הדרך המקסימה והייחודית הזו לצבור ידע ואור מילים נאה?

לא להכריח
כהמלצה ראשונית אל תכריחו את ילדיכם לקרוא כי זה רק ירחיק אותם עוד יותר מן המטרה – מה שאתה מתעקש עליו ממשיך- כלומר אל תנסו להילחם בהם.

דוגמא אישית
שמשו דוגמא אישית! מתי לאחרונה אתם קראתם ספר טוב? שתפו את ילדיכם בכל גיל ובכל יכולת ההבנה שיש ברשותם כדיי להראות להם שגם מבוגרים קוראים וגם לכם נשארת התרשמות מאוד חזקה ומהנה.

עידוד לקריאה
המליצו לילדכם על ספרים שאתם התרשמתם מהם שהייתם צעירים יותר. ספרו להם עד כמה ספר זה או אחר השפיע עליכם בילדותכם. חכו שהילד/ה יבקשכם לרכוש עבורו את הספר הזה.

רשמו בשלב ראשוני את עצמכם לספריה העירונית או השכונתית ובקרו מידי פעם בה עם הילד/ה כשאתם פוזלים לעבר ספריית הילדים ומרחרחים אילו ספרים יכולים לעניין אותו או אותה. אם בשלב זה הילד/ה לא ביקש להשאיל עבורו ספר מהספרייה התאזרו בסבלנות – זה יקרה.

לאחר שביקרתם מספר ביקורים בספרייה, המלצתם על ספרים בפניו או בפניה זה הזמן לצאת גם אל דוכני הספרים הצבעוניים ולהציע לילד/ה לרכוש ספר מתנה לחברו או חברתו שחוגגים יום הולדת.. יש סיכוי גדול מאוד שהוא או היא כל-כך יתלהבו שהם יבקשו שתרכשו גם עבורם עותק אחד.

לאחר שרכשתם ע"פ בקשת ילדכם ספר, אל תאיצו בו לקרוא ואל תנדנדו מידי יום ביומו מדוע לא החלו לקרוא. אלא נסו להתעניין באמת על מה הספר ועד כמה הילד נמשך לעלילה שבו ועודדו אותו או אותה ע"י כך שבאופן קבוע בקשו מהילד/ה לעדכנכם לגבי ההתפתחויות בספר. הביעו עיניין אמיתי כמו: "וואהו זה באמת מעניין איך הארי פוטר יפתור את הבעיה הזו? מחר ספר לי מה קרה בבקשה כי זה ממש מסקרן גם אותי"….

הדרך הטובה ביותר לרכוש את ליבם של ילדינו לכיוון קריאת ספרים היא דוגמא אישית והתעניינות אמיתית בעולמם בכלל ובעולמם בספרים בפרט. הורים שלא קראו בילדותם מוזמנים להיכנס לאינטרנט ולפשפש מעט ברשימות ספרים או להיכנס לחנויות הספרים ולשאול על המלצות חמות כדיי לדעת לאיזה כיוון הם יכולים לכוון את ילדיהם.

בהצלחה רבה ובברכת קריאה מהנה!

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support