כיצד נעבור את החופש הגדול בשלום

הקיץ בפתח, החום הגדול עומד לפקוד אותנו והילדים עומדים לצאת לחופשה ארוכה ארוכה הנראית לנו לעיתים ארוכה כאורך הגלות. אך כמו בכל שנה לבסוף בא הסוף וכולנו נאנחים אנחת רווחה גדולה ושמחים ששוב חוזרים לשגרה.

 

ובכל זאת מה עושים עם הילדים?
חודשיים זה המון זמן ללא מסגרת ותעסוקה. אני ממליצה לרשום את הילדים למחזור אחד של קייטנה ודווקא לא למחזור הראשון – למה? כי עבור הילדים הכי כייף לאחר חודשים של שגרה לחוות קצת חופש. שבועיים ראשונים בבית הם מתנה עבור כל ילד בכל גיל. לאחר שבועיים תרגישו שאתם רוצים לטפס על הקירות איתם אך זה הזמן לרשום אותם לקייטנה ייחודית.

פתרונות תעסוקה לילדים
הפתרונות לשבועיים הראשונים הם לא פשוטים ודורשים פיתולים וסיבובים – סבא סבתא, חופש מהעבודה של אמא ואח"כ חופש מהעבודה של אבא, בייבי סיטר. בכל זאת טוב יהיה אם תעבירו שבועיים מתוקתקים עם פעילויות שתכינו עוברם מראש – ממש לו"ז מסודר בו הם ואתם יודעים מה הם יעשו בכל יום. הורים שממש אוהבים סדר יכולים להכניס לתוך סדר היום יצירה ותפריט מסודר לארוחת צהריים. לספונטניים יותר שבנינו – הייתי ממליצה לתכנן יותר מקומות בילוי ואת המבוגר האחראי על המבצע.

בחירת קייטנה והעדפותיו האישיות של הילד
כשמגיע הרגע כן לרשום את הילד לקייטנה אני ממליצה לא ללכת דווקא לפי קייטנות האופנה כי מניסיון הן מאוד שיווקיות ולאו דווקא איכותיות. כדאי ללכת עם העדפותיו האישיות של הילד וע"פ זה לחפש את המסגרת המתאימה לו. אני אישית לא ממליצה על מקומות ענקיים שמקיימים קייטנה ל-1000 ילדים בקאנטרי – אלו בד"כ קייטנות המוניות – אלא לכו על קייטנות עם מבוגרים מובילים או מנהלים בקייטנה שאתם סומכים עליהם או מרכזים לילדים שהם ממש איכותיים. אם הילד מראה עניין בשחייה או באומנות אז חפשו בכיוון הזה למשל. כיצד תדעו אם בחרתם קייטנה איכותית? כשתראו את הילד שלכם חוזר שמח עם מגוון תוצרים וחוויות לספר לכם.

כשמסגרת הקייטנות היא מעיקה כלכלית ובלתי אפשרית אני ממליצה להתאגד מספר משפחות יחד ולקיים קייטנה ניידת שתתקיים בכל יום בבית של חבר אחר.

מאחלת לכולכם קיץ מהנה ופרודוקטיבי עם הילדים שתהיו מרוצים והכי חשוב שהם יהיו מרוצים,

שרון רוטמן קטן

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support