כיצד להתמודד עם נפילות ומכות של ילדים

ילדים נופלים כל הזמן, נראה כאילו זה חלק מהלמידה שלהם על העולם והסכנות הטמונות בו. אפילו אם ממש נשתדל וננסה להיות שם בשבילם בכל נפילה ולמנוע אותה, לא נצליח ב-100 אחוזים למנוע את כל הנפילות והמכות, לכן חשוב לדעת כהורים באילו כלים להשתמש כשהילד שלנו כבר חווה נפילה או מכה.

רחמים לא בריאים

נקודה חשובה בזמן נפילה או מכה היא לא לרחם על הילד שלנו באותו הרגע של הנפילה (ואם בכל זאת קשה לכם ואתם מרחמים לפחות אל תאמרו לו את זה) בטח ובטח שלא לומר לו משפטים כמו: "מסכן שלי". לא להתיילד ניתן לקרוא לזה באופן כללי – רחמים. הרחמים אינם בריאים לילד עצמו, כשהוא חווה רחמים הוא לומד שכדאי לו לייצר עוד סיטואציות ולקבל עוד רחמים ועוד.

כיצד להתנהג בזמן נפילה או מכה

הילד בוכה כתוצאה מהמכה, להרים אותו ולחבק אותו עד שהוא נרגע. אחרי שישנה רגיעה קלה בבכי לשאול את הילד – מה קרה? ספר לי והראה לי ( שחזרו עם הילד במדויק מה קרה). שאלו את הילד לאן התכוונת ללכת? או מה התכוונת לעשות לפני שנפלת? ותנו לו לסיים את מחזור הפעולה אותו התכוון לעשות לפני הנפילה. מהר מאוד תבחינו שהילד פסק לבכות ושהמכה כבר לא מפריעה לו כל-כך.

נקודה חשובה היא להתעניין באמת במה שקרה ברגע הנפילה או המכה. ממש לבקש מהילד שלנו לתאר לנו במילותיו מה ואיך זה קרה. אפילו אם הייתם נוכחים וראיתם כל מה שקרה, הניחו לילד שלכם לתאר לכם מה קרה – יש לזה ערך תרפי. חשוב לטפל בסיטואציה מבלי לשים על הילד תיוגים ולתת לו הרגשה שלילית, שהוא טועה בכך שנפל.

מה לא לומר לילד שלכם

"אני אמרתי לך שאתה תיפול", "את משתוללת", "אתה פרא אדם", וכו' – אלו הערכות שלא ממש מטפלות בסיטואציה ולא עושים לילד טוב.

מה כן לעשות בזמן שהילד מספר ואיך להגיב

להישאר רגועים ותת לילד תקשורת חוזרת שקיבלנו ואנו מבינים את מה שהוא מסביר. לדוגמה: ( אחרי שהילד סיפר) "אוקי הבנתי שנפלת פה, אתה רוצה להראות לי שוב איך זה קרה?"

בקשו מהילד להראות לכם שוב ושוב מה קרה, עד שאתם רואים על הילד סימנים חיוביים שהוא כבר אינו בוכה והוא מחייך קלות או מדבר נמרצות.

פעוטות שאינם מדברים – ההורה צריך לעשות את כל הפעולה יחד עם הילד ולהסביר לילד מה קרה.

בהצלחה ומי ייתן ולא יחוו עוללינו מכות ונפילות אף פעם…

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support