"יום הולדת יש רק פעם בשנה"

הורים רבים חושבים -טוב שכך, וילדינו חושבים- הלואי והיו לי עוד כמה ימי הולדת בשנה. זהו הפער בינינו המותשים לבינהם השמחים ועליזים….

כדי שבאמת לא נשאר מותשים ועייפים ונרגיש עומס בתכנון יום ההולדת, אני מגישה לכם מגוון עצות מניסיוני הדל ( 5 שנים כגננת, 12 שנים כשחקנית ומפעילת אירועים)

אני מעדיפה לחלק את הטיפים ל"עשה" ו"אל תעשה":

 

"עשה":

קבעו את התאריך מספיק זמן מראש עם מפעיל או עם מקום האירוע, כך יהיה לכם מספיק זמן לתכנון ברוגע ( המלצתי היא כחודשיים מראש)
השתדלו שבקשת החגיגה ליום הולדת תבוא מהילד/ה – זה מראה על מוכנות, ואז יחד ניתן לכוון את הילד לאיזה סוג של אירוע הוא היה מעונין לעשות. שימו לב שאתם זורמים עם מה שהילד רוצה ולא מה שלכם יש בראש כרצוי. כלומר אם הילד/ה רוצה מסיבת פיז'מות קטנה ולכם בא לערוך מסיבה גרנדיוזית ענקית זה לא ילך…
עשו את זה פשוט עבורכם – זיכרו המסיבה היא לילדים, ילדים לא באים כמו מבוגרים בגלל האוכל ואין כאן קייטרינג, הם באים להינות ולצחוק… לכן תכננו ארוחה הפשוטה לכם כמו: פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ ושוקולד למריחה בפיתה- כן תתפלאו ילדים בכל הזמנים משוגעים על זה, שניצלונים וקלחי תירס, נקניקיות בלחמניות, תזמינו פיצה משהו קל! למבוגרים תמיד אפשר לקנות כמה סוגי עוגיות ולהעמיד עמדת קפה לא חייבים להשתגע ולהאכיל את כולם בטח שלא כשמדובר בשכבות גיל של 6-11 שההורים בכלל לא טורחים להישאר.
קישוט מתחם המסיבה: מאוד פרקטי- פשוט גדרו את המקום אם המסיבה היא בחוץ, תמיד כדאי לתלות בלונים כי הם נראים גם ממרחק, ניתן להוסיף לקישוט גירנלדות – אלו סרטים נוצצים המוסיפים צבע ועוזרים לקישוט מהיר ואיכותי. כמובן שניתן לקשט ע"פ קונספטים: שימו לב יש המון מפעילים בתחום שיקשטו עבורכם וזה שווה!!
אם לא הרעיון הוא לקנות פוסטרים, כלי הגשה, מפיות ומפות של הדמות הנערצת ואני ממליצה לשבת עם הילד/ה ולקשט יחד ( כמובן במסגרת הזמן שיש ברשותכם). דוג' אם הילד אוהב דורה: הורידו דפי צביעה של דורה ותנו לו לקשט, כיתבו שלט ברוכים הבאים יחד עם הילד זה נותן לו מקום של גורם – לוקח חלק פעיל בהכנות, מה שבד"כ כמעט ולא קורה וכל העבודה נופלת עלינו בלבד- הנושא חשוב לשיתוף פעולה שלו במהלך יום ההולדת ( את הקישוטים השתדלו לתלות גבוה מספיק כדיי שלא יפריעו למעבר האורחים והמפעילים).

העוגה: זהו נושא רגיש… כל אחת מאיתנו מתאמצת להיות המקורית ועובדת שעות נוספות על עוגה מגניבה… אני טוענת שניתן לפתור את זה ממש בקלות. יש היום חברות לעיצוב עוגות אני מוסיפה לכם קישור על חברה שאני ממליצה עליה. אם אתם רוצים לצמצם עלויות אז בכל סופר יש היום לקניה חלק אכיל שמרכיבים על העוגה ואז עושים "כושית" פשוטה שילדים אוהבים ומניחים את הציפוי והילד/ה שלכם יהיה בעננים.
ממתקים!! נכון הילדים אוהבים אך אין צרוך להגזים במבחר ובכמות. אני ממליצה על חטיפים מלוחים בכניסה לנשנוש מידי ( כמו: במבה וצ'יפס בקערות גדולות) ובהפסקה או שמכינים לכל משתתף קערית קטנה משלו או אני ממליצה ועדיף פי מאה: לתת אוכל ושוב קצת מלוחים ולהכין לכל ילד שקית עם מתוקים ביציאה. מניסיון הורים לא אוהבים שהילדים שלהם אוכלים כאלו כמויות לא מבוקרות של ממתקים. נתון נוסף וחשוב הוא שהמתוק גורם לילדים להיות יותר קופצניים ותזזיתים ולא תמיד זה לטובת האירוע שלכם. לגבי שתיה ממותקת אני אישית לא ממליצה אבל זה ממש אישי .
חשוב!!! שתפו את הילד בכל תהליך האירוע – תנו לו ממשות מה הולך להיות באירוע שלו- ממש לפרטים: "המפעיל יגיע בשעה…. והוא יעשה כך וכך… יגיעו כל החברים הטובים שלך…. זה יעיל בעיקר עם גילאי 1-5 כי זה חוסך את כל הקטע של הביישנות וחוסר שיתוף הפעולה האופייני לעיתים באירועים.
הקפידו לקחת את זה פשוט וזה באמת יהיה כיפי אם תקחו את זה "קשה" ומסובך גם הילד/ה יכנס למתח מסוים ויש סיכוי שלא ישתף פעולה באירוע עצמו.
אם יש לכם התלבטות או בעיה אפילו תשומת לב קטנה תקשרו את זה עם מפעילי היום הולדת הם יעזרו לכם בפתרון יצירתי.
אם חלילה במהלך האירוע אתם רואים שהילד שלכם לא נהנה, אל תחכו לסוף האירוע כדיי לומר לעצמכם או לאחרים שהיה על הפנים. תפסו את המפעילים בצד ונסו להבין איך הם יכולים לעזור לילד/ה להנות אל תכניסו שיקולים של לא נעים ושאין למפעיל זמן לטפל בזה כרגע…. זו העבודה שלו אם הוא מודע לה או לא, לגרום לילד/ת היום הולדת להינות קודם כל ואח"כ לכל השאר. השתדלו לצפות מהצד ולראות מה באמת הבעיה: האם המפעילים מלחיצים מידי את הילד/ה? האם החברים של הילד/ה שתלטניים מידי ודוחקים את הילד/ה שלכם החוצה? האם הורים אחרים מפריעים. וכד'. כמובן שאם יש באירוע שלכם 2 מפעילים זה הופך את כל הסיטואציה הזו להרבה יותר קלה, כי תמיד ניתן לתקשר עם אחד מהמפעילים לכמה דקות. זיכרו עדיף לבזבז להם דקותיים מאשר לשמור בבטן.
"אל תעשה"

אל תבחרו מפעילים שלא שמעתם עליהם המלצות חמות או ראיתם אותם!!! שימו לב שסגנון המפעילים מתאים לכם.
אל תגרמו לילד שלכם להתרגש: בהמון מסיבות שנכחתי צפיתי בהורים המלחיצים את הילד וגורמים לו להיות מרוגש יותר ממה שהוא. אמירות כמו: " תגיד תודה" "תגיד שלום" "תנשק את …" לא תורמות לילדים שמתרגשים זה גורם להם יותר להיכנס לתוך עצמם. להיפך שחקו את המשחק עם הילד/ה שלכם. תראו לו שלכם זה בסדר אם הוא לא אומר שלום ומנשק ותודה, ונשקו אתם ואימרו תודה בשמכם- זה יעזור לו לצאת מזה.
אל תכינו אותו/ה יתר על המידה – יותר מידי טחינת הדברים והסבר חוזר בכל יום שלפני האירוע גורם המון פעמים לילד/ה לציפיה דרוכה מידי והתרגשות לא מבוקרת.
אל תדחפו את הילד/ה להשתתף באופן פעיל באירוע – מניסיון זה לא עוזר. אם הזמנתם מפעילים מספיק מקצועיים תנו להם את העבודה הזו. לכם כהורים יש מספיק דברים לארגן באירוע תנו לילד/ה להתמודד לבד. גם אם התוצאה תהייה שהילד/ה לא ישתתפו ביום הולדת כלל, אל תעשו שיחות מוטיבציה ושכנוע ואל תתנו לאורחים שלכם לעשות זאת מניסיון זה רק "משתק" את הילד/ה יותר.אם הילד/ה לא משתף פעולה כלל שתפו אתם פעולה עם המפעילים והילדים ואל תאמרו מילה לילד/ה שלכם, בד"כ זה פעול כקסם והילד אט אט קרב ולוקח חלק באירוע.
יש ילדים שלא אוהבים בשום אופן להיות במרכז וזה בסדר, תקשרו את זה עם מפעילי האירוע וקבלו את הסכמתם שהם לא יכריחו או יעמידו את הילדים במקומות שהוא לא רוצה.

אל תביעו חשש בפני הילד לגבי אי השתתפותו. אמירות כמו: "אני מקווה שתשתתף ולא תתבייש" בד"כ יפעלו כפקודות פלא וזה מה שיקרה באירוע שלכם. אם ידוע לכם שהילד שלכם ביישן מהרגיל פשוט תנו לו לדעת מה הולך להיות באירוע שלו וזהו עשו את זה פשוט, לא ארוך מידי ולא לחוץ מידי.
בשום אופן אל תאמרו בפניו של הילד בזמן האירוע שהוא ביישן- כי אם אתם ההורים שלו, בעלי הדיעה אומרים את זה בפניו אז מה נשאר לו להיות? כמובן ביישן!
אל תכניסו את הלחץ שלכם לאירוע- לכן כל אלמנט התכנון מראש עוזר מאוד, שלא ישארו דברים פתוחים לרגע האחרון כי זה מלחיץ. היו "קולים" עד כמה שאתם יכולים ביום האירוע זה שומר על שפיות.
אל תסבלו ותשרתו את כולם במשך כל האירוע- הכינו מראש, הגישו ובמהלך המסיבה תהנו מהילד/ה שלכם, שמחו בשמחתו וקשקשו עם האורחים.
אל תתערבו בבחירות של הילד/ה תוך ובמהלך ההכנות. אם הוא רוצה מפות ספיידרמן לכו על זה, אם הוא בוחר למשחק חבר מסוים מספר פעמים אל תעירו לו, זה היום שלו והשמחה שלו, סמכו על המפעילים שהם ידעו לכוון את הילד/ה שלכם כדיי שיהיה טוב לרוב הקבוצה ובעיקר לילד/ה שלכם שהכי חשוב שיהנה- אם הוא/היא יהנו כולם יהנו ולהיפך.
זיכרו תמיד שהמטרה מקדשת את האמצעים ולכן תהנו ותנו לילד/ה שלכם להנות זה הכי חשוב!!!

בברכת מסיבה מוצלחת!!

שלכם

קטן רוטמן שרון

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support