הפעלות לילדים בבית כשחם בחוץ

החופש הגדול הוא דווקא הזדמנות מצוינת להעניק לילדים חוויות שונות והרבה יותר "מציאותיות" ממסכים, סרטים ואינטרנט. לא כל הורה מוכן לצאת בשיא החום החוצה לגן המשחקים ובטח שלא בצהרי היום. אילו הפעלות לילדים בבית ומשחקים אפשר לשחק עם הילדים כשנשארים בבית, בחופש הגדול? הנה כמה:

המשחק השקט

במשחק הזה צריך להיות זריזי מחשבה ולכתוב מה שיוצא באופן ספונטני, אפשר להתנות את זה בזמן. לוקחים דף נייר וכותבים בראש הדף משפט, אך משאירים את המילה האחרונה מאותו משפט ואותה כותבים בשורה מתחת. את המשפט העליון מקפלים כך שהמשתתף הבא לא יוכל לקרוא את המשפט. מה שעליו לעשות הוא להשלים את המילה בשורה השניה (שרק אותה הוא רואה) לכדי משפט, ושוב את המילה האחרונה שלו הוא כותב בשורה מתחת, מקפל את הדף כך שהמשתתף הבא לא יוכל לראות. הסיפור שיוצא שם הוא לרוב מבדר ומשעשע, מן קומדיה של טעויות.

אם חשבתם שזה נחמד נסו את גרסת הציור של אותו משחק – מציירים משהו על גבי שורה אחת ואת הקצוות משאירים לשורה השניה, כאשר כל משתתף משלים ציור שונה ומשאיר כמה קצוות למשתתף הבא. את זה – בטוח תרצו לתלות על המקרר.

טלפון של פעם

בין אם בגביעי קוטג' וחוט או בפחית שימורים יצרתם קשר קווי ביניכם, יש עוד אפשרויות. מה שטוב באפשרויות האלה הוא שאין השקעה של כסף כי המוצרים כבר קיימים בבית, זה מעסיק את הקטנים וגם מנתק אותם מבהייה במסך כלשהו. כשהילדים בבית מתאספים יותר גלילי נייר טואלט – לא לזרוק, לשמור אותם. מחברים אותם בעזרת דבק לגליל ארוך ככל שאפשר ומתחילים לתקשר כמו פעם. מצד אחד זה נטול קרינה ומצד שני זה לא עושה צלילים…

פיצ'עפקעס

הם לעולם לא נגמרים אז אולי נרכז אותם? בקשו מילדיכם לאסוף את כל החלקים הקטנטנים שבהם הם כבר לא משתמשים והוסיפו את שלכם גם. פירסו בריסטול על השולחן אם אספתם הרבה או חצי מהמידה אם אספתם מעט, וכל משתתף תופס כסא משלו. מתחילים להדביק מכל הבא ליד עד שמגיעים לאמצע ואין כבר יותר מקום. כמובן שהפעילות היא חופשית ולכל אחד מותר להדביק היכן שירצה, כך שיווצר קולאז' משותף, כמו פסיפס של אמנות בזכוכית והנה כבר יותר מסודר בחדר.

שלט לדלת

ילדים אוהבים להתעסק עם הידיים ולהרגיש את החומרים. מדובר בפעילות שהשקעת האנרגיה שלה היא בהבאת הנייר כחומר, למצב שהוא עיסתי. לוקחים הרבה נייר עיתון (עדיף עיתון רגיל ולא מגזין צבעוני), שמים בדלי ומוסיפים מים. מאזנים בין החומרים עד שמתקבלת העיסה. מורחים שכבה דקה על צלחת ומניחים לייבוש. לאחר שהתייבש אפשר לכתוב את שם הילד או כל דבר אחר בצבע אקרילי, להמתין שיתייבש, לפזר שכבה של דבק פלסטי והרי לכם שלט לדלת.

מתנות אקולוגיות

באמצעות הפעלות יצירתיות אלה, ניתן ליצור מתנות אקולוגיות עבור בני משפחה, מתנות לילדים לימי הולדת ומתנות להורה השני הנמצא בעבודתו באותה עת. כך לומדים הילדים, בנוסף לכיף ולשמחה שביצירה, להביא ערך מוסף ליצירה והסיפוק אדיר. אין כמו להביא לסבתא מתנה יפה מעשה ידיך ועל הדרך להבין את משמעות האקולוגיה וחשיבות השמירה על הסביבה תוך העסקת הילדים ביצירה מרתקת.

קידום אתרים באינטרנט קידום אתרים באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support